KOTIMYYNTIASIAKIRJA

TAKUUEHDOT

Hyla – puhdistusjärjestelmälle myönnetään viiden (5) vuoden takuu. Takuu alkaa laitteen toimitus päivästä ja että koko kauppasumma on kokonaan maksettu. Takuun piiriin kuuluu Hylan moottoriyksikkö. Muille osille annetaan yhden (1) vuoden takuu. Takuupalvelulla tarkoitetaan joko laitteen korjaamista tai uuden laitteen toimittamista takuun myöntäjän harkinnan mukaan. Ammattikäytössä takuu moottoriyksikölle kaksi (2) vuotta. Takuuta voidaan jatkaa huolenpitosopimuksella.

TAKUUTA EI MYÖNNETÄ, JOS:

  • Vika johtuu sähköverkon häiriöstä
  • Vika johtuu käyttövirheestä
  • Laitetta käytetään ilman vettä
  • Laitteeseen on täytetty liikaa vettä
  • Laitteella imuroidaan materiaaleja, jotka eivät sitoudu hyvin veteen.

Takuu ei myöskään ole voimassa, jos tyyppikilpi tai sarjanumero poistetaan tai jos laitetta manipuloidaan (vian etsintä, korjausyritys) tai jos laitteelle aiheutetaan tarkoituksellisesti vahinkoa.

OHJEITA

  • Olkaa hyvä ja lukekaa Hylan käyttöohje huolellisesti läpi
  • Olkaa hyvä ja tarkistakaa putket sekä letkut aika ajoin mahdollisten tukkeutumisen varalta
  • Emme suosittele äärimmäisen pitkää käyttöä yhdellä vesitäytöllä
  • Varastoikaa Hyla kuivassa tilassa, kuivattuna ja vesisäiliö mahdollisesti erillään yläosasta
  • ÄLKÄÄ KÄYNNISTÄKÖ JA KÄYTTÄKÖ HYLA – puhdistusjärjestelmää KOSKAAN ILMAN VETTÄ

OMISTUSOIKEUS

Kaupan kohde on Verkkokauppa Jams:n (Hyla Jams Verkkokauppa) omaisuutta, kunnes koko kauppasumma on maksettu. Tänä aikana HYLA ja sen osat on pidettävä puhtaana ja moitteettomassa kunnossa, eikä sitä saa käyttää. Verkkokauppa Jams pidättää oikeuden vaatia korvauksia laitteelle mahdollisesti aiheutuneesta vahingosta, mikäli laite täytyisi ottaa takaisin asiakkaalta.

TAKUUN MYÖNTÄÄ JA ASIAKASPALVELUSTA VASTAA

Kaupan kohde on HYLA Ilman- ja huoneenpuhdistusjärjestelmät

HYLA JAMS Verkkokauppa

Puistorinne 17, 74200 Vieremä

Puhelin: +358 404 1010 80

Sähköposti: arja@hylajams.fi

Verkkokauppa: www.hylajams.fi

HYLA maahantuoja Suomessa

KOTIMYYNTIASIAKIRJA

Ostajalla on oikeus peruuttaa tämä sopimus kuluttajasuojalain 6 luvun 9 §:n nojalla ilmoittamalla siitä elinkeinonharjoittajalle 14 päivän kuluessa tämän asiakirjan vastaanottamisesta tai tavaran kaupassa ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta, jos se tapahtuu myöhemmin kuin asiakirjan vastaanottaminen. Tavaran kaupassa peruuttamisen voi tehdä myös suoraan palauttamalla tavaran elinkeinonharjoittajalle.

Peruuttamisaikaa laskettaessa ei oteta lukuun asiakirjan antopäivää tai tavaran vastaanottopäivää. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, peruutus voidaan tehdä seuraavana arkipäivänä.

  • Tavaran kaupassa peruuttamisaika lasketaan siitä, kun ostaja on vastaanottanut sekä kotimyyntiasiakirjan että tavaran tai sen ensimmäisen erän.
  • Palvelun kaupassa peruuttamisaika lasketaan kotimyyntiasiakirjan vastaanottamisesta.
  • Tavaran ja siihen liittyvän palvelun (esim. keittiökaapit ja niiden asennus) peruuttamisaika lasketaan siitä, kun ostaja on vastaanottanut sekä kotimyyntiasiakirjan että tavaran tai sen ensimmäisen erän.

Jos peruuttamisilmoitus on lähetetty peruuttamisajan kuluessa, ostaja voi vedota siihen, vaikka ilmoitus myöhästyisi, vääristyisi tai ei tulisi perille. Jos ilmoituksen saapumisajankohdasta ei ole muuta näyttöä, postitse lähetetty ilmoitus katsotaan saapuneeksi seitsemäntenä päivänä sen lähettämisestä ja sähköisesti lähetetty päivänä, jona ilmoitus on lähetetty.

Peruuttamisilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisesti esimerkiksi puhelimitse, sähköpostitse tai postitse. Kirjallinen ilmoitus on suositeltava, sillä se on myöhemmin helpommin todistettavissa.

Maksun palautus Elinkeinonharjoittajan on palautettava ostajan suorittama maksu viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen saamisesta. Jos maksua ei palauteta määräajassa, ostajalla on oikeus korkolain mukaiseen viivästyskorkoon.

Peruutuksen vaikutukset Ostaja ei saa ottaa hyödykettä käyttöön ennen peruuttamispäätöstä. Ostajalla on kuitenkin oikeus avata pakkaus ja tutkia tavaraa ilman, että se vaikuttaa peruutusoikeuteen. Peruutusoikeuden edellytyksenä on, että tavara tai palvelu pidetään olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä.

  • Palautettava tavara on säilytettävä siinä paikassa, jonne elinkeinonharjoittaja on sen toimittanut, tai ostajan tulee ilmoittaa, mistä se on noudettavissa.
  • Jos tavara tulee palauttaa postitse, se on lähetettävä kohtuullisessa ajassa, ja elinkeinonharjoittaja korvaa ostajalle palautuksesta aiheutuneet kulut.
  • Jos kyseessä on palvelu, josta ostaja on jo saanut hyötyä, ostaja voi olla velvollinen maksamaan kohtuullisen korvauksen saadusta hyödystä.
  • Jos kaupalle on myönnetty hyödykesidonnainen luotto, se peruuntuu automaattisesti kaupan peruutuksen myötä, eikä sitä tarvitse erikseen irtisanoa.

PERUUTTAMISILMOITUS (Voit täyttää ja lähettää tämän lomakkeen elinkeinonharjoittajalle, jos haluat peruuttaa sopimuksen.)

Vastaanottaja: [Elinkeinonharjoittajan nimi ja yhteystiedot]

Minä [ostajan nimi] ilmoitan täten, että peruutan sopimuksen seuraavasta ostoksesta:

  • Tilattu tuote/palvelu: [Tuotteen tai palvelun nimi]
  • Tilauksen päivämäärä: [Pvm]
  • Tavaran vastaanottopäivä (jos eri kuin tilauspäivä): [Pvm]

Ostajan nimi: [Nimi] Ostajan osoite: [Osoite] Ostajan sähköposti: [Sähköposti] Ostajan puhelinnumero: [Puhelinnumero]

Päivämäärä: [Pvm]

Ostajan allekirjoitus: ______________________ (vain, jos lomake toimitetaan paperilla)

Scroll to Top